איך מתמודדים עם נזילה במבנה?

מערכת שורש  יט אב, תשעח  7/31/2018

תחזוקת הבית, העסק, מוסד מסוג מסוים, או כל מבנה - עליה לכלול את כל ההיבטים של החלל במבנה כאשר חלק מהתחזוקה היא טיפול בנזילות
.......................

איך מתמודדים עם נזילה במבנה?
נזילה במבנה יכולה לקרות מכמה סיבות כאשר ישנן חדירות מים אשר מקורן באיטום לא נכון, חלק מגיעות מהכלים הסניטריים שהתיישנו או הפכו לתקולים, תוך שישנן נזילות שקורות מחדירה של מים מחריצי הבניין או מהחלונות והדלתות.

אבל כיצד מתמודדים עם נזילה?
כדי להתמודד עם נזילה חשוב בראשית לבצע גילוי נזילות כאשר גילוי מקצועי נעשה על ידי המומחים בתחום.
גילוי נזילות מקצועי הינו חשוב שכן איתור מקורות המים בבית יסייע לתקן את המפגע. לאחר הגילוי הנזילה מטופלת, כאשר אם לא מטפלים בה במהירות היא עלולה להוביל לנזקים למבנה ולרכו וגם לתחלואה בקרב האנשים שנמצאים במבנה.

אבל כיצד מאתרים נזילות?
אם אתם רוצים לפתור את בעיית הנזילה במבנה במהרה, ובכך לעצור את התפתחותה כמו גם להימנע מבזבוז רב של מים – חשוב שתזמינו איש מקצוע שיבצע איתור נזילות בדרכים הבאות:
בדיקה של הברזים במבנה – חשוב לבדוק בצורה מקצועית את הברזים בכל רחבי המבנה ולהבין מהיכן בוקעת הנזילה. כדי לבדוק מהיכן נובעת הנזילה תוך שיש לסגור בהדרגה צינורות וברזים ולראות מתי המונה מפסיק לפעול ומתי הוא ממשיך. בכך תוכלו לבודד את מקור הנזילה.
בדיקה של לחץ המים – חשוב לבדוק את לחץ המים באמצעות הרכבה של שעון מיוחד שבודק את הלחץ ומתריע במידה וישנו לחץ מים חריג.
בדיקה תרמית – חשוב לבצע איתור נזילות בצורה תרמית וזאת על ידי מדידת הטמפרטורה בקירות תוך שהמדידה נעשית באמצעות מצלמה טרמית מקצועית. המצלמה תתריע על אזורים חמים וקרים ובכך תסייע לאתר את הנזילה.
איתור נזילות על ידי גז – עוד אפשר לאתר נזילות על בצורה מקצועית באיתור באמצעות גג מיוחד שאיננו רעיל אשר עולה לאוויר במקומות שיש בהם נוזלים.

כיצד מטפלים בנזילה?
אם אכן התגלתה נזילה במבנה, חשוב לבדוק את המקורות ולבצע החלפה של דוודים, של צינורות ומחברים תקולים, לאטום את הבית והחלונות נגד מים ולבצע את כל הפעולות למניעת הנזילה.

כיום גם גילוי נזילות וגם טיפול בנזילה נעשה על ידי אנשי מקצוע כאשר יש לבחור את אנשי המקצוע האמינים והמקצועיים ביותר שיש בתחום.